A Komáromi Jókai Színházban jártam

AZ ÉN SZÍNHÁZAM

AZ ÉN SZÍNHÁZAM

Különös duplázás

2014. november 19. - Lukács Sziszi

Üdv mindenkinek! 

Jöjjön akkor megint egy duplázás, csak most ez alkalommal nem a Bányavirágból, hanem a Különös házasság nyilvános főpróbájából és premierjéből. Ezek egyike, vagyis a nyilvános főpróba november 6-án volt. A premier meg a szokáshoz híven az utána való nap 7-én.

A nyilvános főpróbára ismét vittem magammal a családtagjaim közül valakiket, ez alkalommal a két nővéremet. Jobban mondva egy nővéremet, Anikót és az ikertestvéremet, Zsófit, aki kerek öt perccel idősebb nálam, így már őt is a nővéremnek mondhatom.

JSZ-kulhaz-poster-A4-300dpi.jpg

A főpróba csütörtökön volt, este 19:00-kor. A testvéreim már nagyon várták, mivel ők még így nem voltak színházban. Én is már egész álló nap az estén gondolkoztam és nagyon kíváncsi voltam. Nagyjából elmondtam nekik, hogy hogyan zajlik egy ilyen esemény, bár most más volt mint előzőleg, mivel ez már ugye nagyszínpadon zajlott. Körülbelül hat óra előtt elindultunk otthonról, nagyon sürgettem a nővéreimet, mert én mindenhova hamarabb szeretek érkezni. Sajnos az a fajta vagyok, aki sokat aggódik mindenen, mindent percre pontosan meg akar szervezni és ha valami nem az elképzelései szerint sül el, akkor teljesen kétségbeesik. Így is bőven maradt időnk az előadás előtt és mikor megérkeztünk talán még nem is volt ott egy néző sem. Megszereztem a két jegyet és lassan elindultunk felfelé, ahol vettem egy műsorfüzetet, de sajnos átolvasni már nem tudtam. Gondolom azt mindenki tudja, hogy merre vannak a társulat tagjainak képei a fenti aulában (amit már említettem az egyik bejegyzésben). Na és hát mivel a nővéreim sem ismerték a társulatot, nagy örömmel mondtam el nekik mindent. Nagyon érdeklődőek voltak, sok kérdést feltettek és jó érzés volt nekik mesélni és akkor döbbentem rá, hogy pár hónapja még arról álmodoztam, hogy legalább egy színészt megismerhessek, most meg már egy pár ember kivételével mindenkit az ismerősömnek tudhatok! Az utóbbi időkben nagyon a szívemhez nőtt a színház és mindazok, akik itt dolgoznak.

Drága Diána, Tóth Károly.jpg

Lassan megérkezett a többi néző is, pár perccel az előadás előtt már mindenki megjött. A nővéreimmel leültünk a második sorba, viszont ott nem látod be a színpadot teljes egészében, de személy szerint én onnan élvezem a legjobban. Nagyon meglepett a díszlet. A próbán nem is nagyon tudtam elképzelni, hogy hogy fogják megoldani, mivel akkor még számomra nem is hasonlított arra a kész díszletre, amit a főpróbán láttam. Fél füllel meghallottam az egyik nézőtől, hogy azt mondta, hogy ahhoz képest milyen kevés díszletet használnak, nagyon jól megoldották a darabot és nagyon ötletes volt. A forgószínpadot használták, nagyjából ott  folyt az egész darab és három színű függönyt használtak – kék, piros, zöld. Amire én nem jöttem rá magamtól, hanem csak később tudtam meg, hogy a függöny színváltozásai a családoktól függtek. Ugye három család jelenik meg,  vagyis Dőry báróék – piros, Buttlerék – zöld és Horváthék- kék. Én úgy gondolom, hogy a piros szín azért Dőryéknél jelenik meg, mert ott bontakozik ki a legtöbb érzelem, ott történnek a konfliktusok, onnan kezdődik a mű bonyodalma.

Elmondhatom, hogy más volt így színpadon látni ezt a darabot, persze ugyanaz volt a lényege így is, a könyvhöz meg a filmhez viszonyítva. A színpadra vitt darabban voltak kisebb eltérések, mint például Horváth Piroska apja meghal és szerintem Bernáthnak is fontosabb volt a szerepe. De ennek ellenére nagyon sokat szórakoztunk és szerintem sokkal többet ér megnézni egy előadást színházban,mint otthon ülni a TV előtt.

Otthon megnéztem a műsorfüzetet, amiből én személy szerint sokat megtudtam. Benne van Mikszáth Kálmán életútja, interjú Valló Péter rendezővel. Drága Diánáról is szó van, aki a Különös házasságban vendégszínész és egyben az egyik főszereplő is (Horváth Piroska).

Nagy László, Fabó Tibor, Mokos Attila, Tóth Tibor, Drága Diána, Majorfalvi Bálint (2).jpgMásnap ismét meglátogattam a színházat és ezúttal csak az ikertestvéremet, Zsófit vittem magammal. Történtek mulatságos pillanatok ezzel kapcsolatban, mivel aki még nem látott minket, annak úgy tűnünk, mint két tojás és ez ebben az esetben érvényes volt.

5. blog kaja.jpg

Ismét az elsők között érkeztünk meg és aztán fenn várakoztunk. Nagyon sokan jöttek, nem is gondoltam volna hogy ennyien vesznek premierbérletet. Összefutottam Székely Erzsébettel és Ropog Józseffel is, akikről már ezelőtt írtam. Sajnos csak pár perccel a kezdés előtt jöttek meg, így nem tudtunk sokat beszélni. Most egészen hátul ültünk, így már beláttuk az egész színpadot. Mivel már második alkalommal láttam, más részletekre is oda tudtam figyelni. Vagy nem vettem észre vagy tényleg nem volt eltérés a főpróba és a premier között. Amikor vége lett, nagyon sokáig tapsoltunk. Ugye szokás utána lenn maradni a színészeknek és a darabon dolgozóknak. Akkor vannak ugye rövid beszédek, koccintások. Ez alkalommal nem maradtam ott, hanem felmentem és ott vártunk addig, amíg fel nem jöttek a színészek, a rendező és a többiek. A svédasztal már készen állt és körülbelül tíz-tizenöt perc múlva mindenki az asztal felé vette az irányt. Mindenki gratulált a színészeknek, mindenki mindenkivel beszélgetett és szerintem nagyon jó hangulat volt. Mivel most kétszer annyian voltak, mint a múltkor, tovább tartott az este és mi is olyan éjfél körül mentünk haza.

Majd egyszer szeretnék látni egy előadást a kulisszák mögül is és remélhetőleg a közeljövőben valóra is válik ez a tervem. Majd még esedékes lesz egy Csirkefej próba, ami a következő új előadás a listán. Ha minden jól megy hamarosan újra jelentkezem és igazán ajánlom mindenkinek a Különös házasságot! 

A bejegyzés trackback címe:

https://azenszinhazam.blog.hu/api/trackback/id/tr986913441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása